[O1] Nowy rozrząd 1.8T aum - popukiwanie na ciepłym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ksio-aum
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O1] Nowy rozrząd 1.8T aum - popukiwanie na ciepłym silniku

    rafiki, Próbowałem ich wyprzedzać pasami do zjazdów, ale 200-300m na 3 ciężarówki + pilotów to trochę za mało. Na szczęście pojechali 8 na Wawe a ja 50 do A2 to nadrobiłem. Współczuję tym co dalej za nimi.
  • ksio-aum
    Classic
    • 2014
    • 25

    #2
    [O1] Nowy rozrząd 1.8T aum - popukiwanie na ciepłym silniku

    Witam forumowiczy...
    Od ok miesiaca jestem wlascicielem O1 1.8T aum i mam problem z pukaniem (stukaniem) z okolic rozrzadu na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika - po uruchomieniu na zimnym jest cisza az do zagrzania. Jestem ok 1tys km po wymianie rozrzadu pasek, rolka prowadząca i napinacz hydrauliczny (GATES) oraz pompa wody (DOLZ). Ostatnio zaobserwowałem, ze gdy silnik sie rozgrzeje do 90*C to gdy stoi na postoju zaczyna cos nieregularnie popukiwac/postukiwac. Nie jest to metaliczny dzwiek, raczej taki gluchy jakby plastik udezal o cos... Pojechalem z tym problemem do kolegi mechanika, ktory wymienial mi rozrzad i zaczelismy sluchac i szukac. Zdjelismy pasek wieloklinowy zeby wykluczyc wpomaganie, klime itp... dzwieki nie znikaly... Zdjelismy plastikowa oslone rozrzadu i kolega dotknal rolki prowadzacej i napinacza hydraulicznego (tak jakby bardziej napial pasek) i wtym momencie dzwiek sie jeszcze bardziej nasilil... gdy probowal napinacz odciagnac (poluzowac) dzwiek sie lekko wyciszyl ale nie do konca. Kolega stwierdzil, ze ktorys z elementow rozrzadu jest wadliwy tylko ktory? pompa, rolka czy napinacz? Nie pozostaje nic innego jak sprawdzac po kolei kazdy z tych elementow wymieniajac po kolei... Czy to mozliwe, ze nowe czesci mogly byc uszkodzone...? Rozrzad twierdzi, ze jest dobrze ustawiony.

    Chcialbym zaznaczyc ze jakis 1tys km przed rozrzadem wymienialem olej na Mobil 1 5w40 3000 x1 (nie wiem jaki byl wczesniej zalany).
    Analizujac to wszystko wydaje mi sie ze problem lezy w napinaczu. Tylko dlaczego nie slychac jego poki silnik nie osiagnie 90*C? A moze to wina oleju, ktory po rozgrzaniu zmienia swoje wlasniwosci i niekorzystnie wplywa na napinacz hydrauliczny?
    Szukam kilku rozwiazan najpierw najtanszych, bo nie chce znow sciagac rozrzadu gdy moze faktycznie to wina oleju...

    Moze ktos z Was mial ten sam problem?
    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie... troche sie rozpisalem, ale chcialem dokladnie naswietlic swoj problem stad tez respect dla osob kotre przeczytaja wszystko i sie zaangarzuja w rozwiazanie mej usterki.

    [ Dodano: Czw 26 Cze, 14 09:32 ]
    Nikt nic nie zasugeruje?
    No trudno...w takim razie bedziemy po kolei pompe, rolke i napinacz wymieniac i sprawdzac az trafimy, na czesc ktora jest uszkodzona.

    Komentarz

    Pracuję...